Després de treballar les estructures musicals
mitjançant musicogrames hem començat a abordar el bloc de creativitat.
Amb l’objectiu d’explorar el cos com a element
sonor i els objectes del quotidià com a instruments musicals estem treballant a
partir de dos tipus d’activitats diferenciades: cercles de percussió i veu; i
creació de petites coreografies.
Pel que fa al cercles explorem els sons de les
llibretes, agendes, carpetes, ... i dels
sons i sorolls provinents del propi cos. Fomentem la lliure expressió, la
improvisació i creativitat, aprenem a respectar el torn en les intervencions,
treballem l’atenció sostinguda i extraiem tots els potencials del grup.
En les petites coreografies visualitzem
prèviament un vídeo (Singing in the rain, tap dance, Mayumaná, Stomp, Santi
Serratosa) en què descobrim quin element treballarem (els peus, pilotes de
bàsquet i tennis, percussió corporal), configurem grups (per a cada coreografia
es modifiquen seguint diferents criteris), desenvolupem una idea i l’assagem,
la representem i enregistrem al petit escenari de la sala i posteriorment la
visualitzem i analitzem a classe. Què volem treballar? La choesió grupal, el
desenvolupament de la creativitat, la cordinació motriu, la integració de
valors rítmics, la reestructuració del cos i la ment, el saber estar davant
d’un públic, la capacitat d’improvisació, la gestió de les emocions, ...
Des de l’àrea de música ens agrada contribuir
a què els nostres alumnes siguin joves creatius, flexibles i amb presència
escènica, així com que descobreixin tot un ventall de possibilitats sonores en
relació a ells mateixos i el seu entorn més proper.
Per veure més imatges clica AQUÍ
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada