dijous, 30 d’octubre del 2014

MÚSICA I CREATIVITAT A 1r D’ESO

Després de treballar les estructures musicals mitjançant musicogrames hem començat a abordar el bloc de creativitat.

Amb l’objectiu d’explorar el cos com a element sonor i els objectes del quotidià com a instruments musicals estem treballant a partir de dos tipus d’activitats diferenciades: cercles de percussió i veu; i creació de petites coreografies.

Pel que fa al cercles explorem els sons de les llibretes, agendes, carpetes, ...  i dels sons i sorolls provinents del propi cos. Fomentem la lliure expressió, la improvisació i creativitat, aprenem a respectar el torn en les intervencions, treballem l’atenció sostinguda i extraiem tots els potencials del grup.

En les petites coreografies visualitzem prèviament un vídeo (Singing in the rain, tap dance, Mayumaná, Stomp, Santi Serratosa) en què descobrim quin element treballarem (els peus, pilotes de bàsquet i tennis, percussió corporal), configurem grups (per a cada coreografia es modifiquen seguint diferents criteris), desenvolupem una idea i l’assagem, la representem i enregistrem al petit escenari de la sala i posteriorment la visualitzem i analitzem a classe. Què volem treballar? La choesió grupal, el desenvolupament de la creativitat, la cordinació motriu, la integració de valors rítmics, la reestructuració del cos i la ment, el saber estar davant d’un públic, la capacitat d’improvisació, la gestió de les emocions,  ...

Des de l’àrea de música ens agrada contribuir a què els nostres alumnes siguin joves creatius, flexibles i amb presència escènica, així com que descobreixin tot un ventall de possibilitats sonores en relació a ells mateixos i el seu entorn més proper.


Per veure més imatges clica AQUÍ






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada